« Home | Hocammm Piknik... » | Herşey kötü mü gitmek zorunda??? » | Tavuk suyuna corba » | Güzel Bir hafta sonu diliyorum... » | Hala Mutsuzum... » | Mutsuzum... » | İyi Hafta Sonları... » | Tatil... » | İYİ BAYRAMLAR... » | Kendini Hindistan cevizli kek sana mozaik pasta »

Ev yapımı Nefisss pizza:)


Merhaba Gunluk:)
"Yeşilim"le hafta sonları pizza yapardık evde. Soyle ki, dondurulmus hazır pizza hamurlarından alıp, uzerini dilediğimiz gibi doser ve sonra da arkadaslarımızla yumulurduk pizzalara. Ama son 1 aydır cevremde ki herkes pizza hamuru yapmanın cok kolay bir sey oldugunu soyleyip duruyordu. Denemekten bir sey cıkmaz diyerek ise basladım:)

Tarif teyzemden bu arada:)

Efendim 3 bardak unu eledim. Bu arada 1 bardak ılık sutun içine 1 yemek kasığı pakmaya ve 1 yemek kasıgı toz seker koydum. Mayayı ve sekeri sutun icinde erittim. Sonra unun icine 1 cay kasıgı tuz ve 4 yemek kasıgı zeytinyağ koydum veılık sutu de ekleyip karıstırdım. Gerekirse un eklenebilir. Ben söke un kullandım. Uzerini orttukten sonra pizzamın ust harcını hazırlamaya basladım. Salam,sucuk,pastırma,sosis,kırmızı ve yesil biber,mantar,mısır ,kasar ve domates sosumu hazırladım. Hepsini minik minik dogradım. 1 saat sonra pizzamın hamuru hazırdı. Ben fırın tepsisinin icine yağlı kağıt serdim ki ortalık fazla dagılmasın:) (acemiyim ya:)) neyse once domates sosumu doktum( 1 -2 yemek kasıgı) ve yaydım. Sonra rendelenmiş kasarı doktum. Ustune salam,sucuk,pastırma artık canım ne isterse koydum ve en sonra yine azcık domates sosu ve kasarla kapattım pizzamı. Fırınımda 20-25b dakika 175-200 derecede tuttum. ve sonra da kaşarlar iyice eriyip kızarmaya baslayınca cıkardım. (aman elimiz yanmasın,benim ki yandı azcık)

Sonuc: Gayet mantıklı geldi. Artık mayalı tarifleri de deneyebilecem. Dusundugumden daha kolaymıs:) Tek sorun ben hamuru incecik sermeme ragmen kabardı pizzam ve ince hamur bir pizza dilerken orta hamur bir pizza oldu.

Afiyet seker olsunnn...

ps: Resmimiz www.slate.comdan alınmıstır:)

bence de haklisin canim, beklenen den daha kolay pizza hamuru hazirlamak ama tabi carsida yediklerimiz gibi olmuyo hic bir zaman. Afiyet olsun wede ellerine saglik:)

Bernacım, Haklısın cnm:)

Pırtıkcım, Ankarada olsan ya da ben ist da gelir ben yapardım cnm sana:)

Post a Comment